نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید: عملکرد شورای نگهبان به نسبت دوره گذشته در زمینه تأیید صلاحیت‌ها بسیار بهتر بوده است.

محمد‌رضا باهنر نايب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه جلسه علني مجلس در گفت‌وگو با خبر‌آنلاين در پاسخ به اين پرسش كه فكر مي‌كنيد راهبردي كه مي‌توان از آن طريق شركت مردم در انتخابات در شهر‌هاي بزرگ افزايش داد چيست، گفت: رقابت‌ها بايد جدي باشد و شوراي نگهبان نيز هر مقدار كه امكان داشته باشد و با قانون مغاير نباشد در خصوص تأييد صلاحيت‌ها بايد كار بيشتر و گسترده‌تري انجام دهد.
وي كه مي‌گفت عملكرد شوراي نگهبان به نسبت به دوره گذشته مجلس بسيار بهتر بوده است، تصريح كرد: ولي ما فكر مي‌كنيم بهتر از اين هم مي‌توان عملكرد داشت تا تأييد‌ صلاحيت‌ها بيشتر باشد.
باهنر درباره اينكه برخي از اصولگرايان مجلس معتقدند فضاي فعلي انتخاباتي كشور سرد است و شور انتخاباتي ديده نمي‌شود هم اظهار داشت: به نسبت به انتخابات گذشته نمي‌توان گفت سرد است البته اگر فضا تا زمان انتخابات باقي بماند مي‌توان اين عقيده را تأييد كرد ولي در هر دوره‌اي از انتخابات ما شاهد افزايش شور انتخاباتي در زمان نزديك به انتخابات هستيم و تجربه هم نشان داده هرچه به روز انتخابات نزديك مي‌شويم مشاركت مردم هم بيشتر مي‌شود.
نايب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره اينكه فكر مي‌كنيد آمريكايي‌ها چه راهبردي را براي تأثير‌گذاري در انتخابات مجلس نهم دنبال خواهند كرد، گفت: ما علاقه‌منديم كه آنها هرچه بيشتر بر روي موضوع تحريم انتخابات كار كنند چراكه هرچه بيشتر بر اين مسئله تأكيد كنند نتيجه عكس را خواهند ديد و ما به شدت علاقه‌مند هستيم آمريكايي‌ها بر طبل تحريم انتخابات بكوبند تا به اين شكل حضور مردم در صحنه انتخابات بيشتر شود.
وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره اينكه گفته مي‌شود به جز يك نفر از نمايندگان مرتبط با پرونده سو‌استفاده مالي كشور مابقي نمايندگان مرتبط با اين پرونده رد صلاحيت شده‌اند، اظهار داشت: من اين موضوع را نمي‌دانم و از ليست متهمين هم به طور دقيق خبر ندارم و چهره‌هايي هم كه نام آنها مطرح است عموماً متهم هستند نه مجرم و فردي هم كه نامش در رسانه‌ها برده و اعلام شده تأييد صلاحيت شده است در حالي كه با اين گروه مرتبط بوده بيشتر به مكاتباتش باز مي‌گردد و سو‌استفاده شخصي و حزبي و يا تشكيلاتي در كار نبوده است.
باهنر درباره اينكه اكنون تعداد نمايندگان رد صلاحيت شده از شوراي نگهبان چند نفر است، تصريح كرد: هنوز 20 نفر از نمايندگان تأييد صلاحيت نشده‌‌اند و ما به دنبال پيگيري اين موضوع هستيم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    5 0
    معلومه که آقای با هنر فقط به دنبال تأیید صلاحیت کسانی است که خودش دلش میخواد باشند.